دیدآرت

تلاش برای هر چه بهتر شدن فرم

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۳۸ ب.ظ

به نظرم یکی از جالب ترین بخش های دنیای تصویر سازی-چه سنتی چه مدرن- تلاش برای ایجاد کردن فرم بهتر هست. تو دنیای دیجیتال مثل بقیه حوزه های تکنولوژیک دیگه قسمتی هست به اسم R&D که مخفف "جستجو و گسترس" هست. تلاش برای رسیدن به یه فرم خوب و ایده آل برای یه هدف مشخص، هنرمند رو با چالش های جدید روبرو میکنه و بعد از گذر از سختی های زیاد معمولا نتایج شگفت انگیز میشن.

این قسمت رو تا جایی که میتونین در کارهاتون زیاد کنین وگرنه تبدیل به مرداب میشین و شروع میکنین به تکرار خودتون

کار زیر اتودی هست برای یک کار خویش فرما

در ادامه سعی کردم تصاویر قسمت های مختلف کار رو قرار بدم.طبق معمول کار در سنما فوردی و فوتوفشاپ بسته شده



این فرم نباتی حاصل ترکیب چند شکل ساده افلاطونی هست که بصورت تصادفی کنار هم جمع شدن



آماده کردن صحنه و نورپردازی. یکی از قسمت های جالب، درست کردن متریال یا ماده شی هست.



رندر نهایی که با لپ تابم حدود 40 دقیقه ای طول کشید!



و تصویر نهایی که هنوز یکسری ایرادات جزئی داره اما برای اتود خیلی مهم نیست. در واقع این صحنه باتکرار فریم قبل درست شده و سعی کردم فضا طوری بنظر بیاد که انگار با لنز ماکرو از این موجود عکاسی شده .تقویت نورپردازی ،پرداخت محیط اطراف طوری که حس بشه این موجود درون یه مایع هست از کارایی بوده که در مرحله پس تولید در فوتوشاپ انجام شده


پ ن: فکر میکنم در حق کلمه R&D  کمی ظلم کردم :)

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۳۸ ب.ظ
  • صادق لطفی زاده

نظرات  (۳)

  • مهدی پورهصینی
  • سلام.الان این یه گله گریستالیه که زیر آبه و با لنز ماکرو عکاسی شده؟اگه همین باشه و من اشتباه نکنم به نظرم گلش قشنگ در اومده...قشنگ و دوست داشتنی ...رنگشم به نظر من رنگ قشنگی در اومده فقط دو تا مسیله...1.به نظرم اون گل فولو شده ی جلوی گل اصلی خیلی زیاد تو کادره و فکر کنم تو واقعیت هیچ عکاسی اینجوری عکس نگیره!
    2.اگه به کار دقت نشه و نگین اصلان تو نگاه ها ی اول معلوم نمیشه تو آبه یا حدافل من نفهمیدم...شاید بخاطر همون گل تاره که جلو دیدو گرفته...
    پاسخ:
    حس بعضی از مواد موقعی بیشتر نمایان میشه که حرکت هم باشه.به نظرم جا داره غلظت مایه بیشتر بشه
    درباره کادر بندی هم قرض ماسک شدن سوژه بود
    دنبال حالتی بودم که ناگهان از پشت موجود جلویی سوژه بیرون بیاد
    اینایی که گفتم رو تو ذهنت متحرک کن
  • مهدی پورهصینی
  • دوباره سلام. آره با فرض تحرک مشکل بالا حل میشه
    پاسخ:
    ممنون استاد
    :)
  • رضا اعتصامی
  • بسیار زیبا
    اتفاقا اگر تمام دوستان گرافیست از این تجربیات شخصی برای خودشون دست وپا کنن (تلاش برای هرچه بهتر شدن فرم بکنند)
    سطح کیفیت اثرها بسیار بهتر میشود. متاسفانه خیلی مواقع اونقدر که به محتوا اهمیت داده میشود به فن اجرا اهمیت نمیدهند که همین باعث خراب شدن کارمیشود. نباید فراموش کرد "فرم محتوا را میسازد ".
    اونموقع میشود که همینی که شما اسمشو دست گرمی میزارید پس زمینه گوشی من مخاطب میشود.
    خیلی خوب شده اگه اون هسته مرکزیش نبود حس ماکرو منتقل نمیشد بیشتر شبیه نبات میشد ولی اون هسته کروی سیاه هم شفاف بودن هم نمای ماکرو وهم شناوری در مایع رو القا میکنه.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی