دیدآرت

پرداخت تصویر

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۴۱ ب.ظ

یکی از چیزایی که تو کارهای سه بعدی باید در نظر داشت و روش یه حساب ویژه باز کرد مرحله پس تولید یا post production  هست. این مسئله رو باید دونست که معمولا نرم افزار های سه بعدی ابزار های مناسبی برای نهایی کردن تصویر و پرداخت نهایی اون نیست. به همین خاطر خروجی اونها معمولا خام و نپخته به نظر میاد. نرم افزار های کامپوزیت (از همین photoshop خودمون بگیرین برین تا nuke , fusion , ...) برای پوشش این قسمت بوجود اومدن.

کامپوزیت این کار تو after effect انجام شد.تلاش کردم دکمه ها کمی گوگولی و خوردنی به نظر بیان. چیزی مثل آبنبات! و سعی شده نور پردازی و اصلاح رنگ کمی فضا رو فانتزی کنه.

در ادامه لایه های مختلف خروجی گرفته شده در محیط سه بعدی رو می تونین ببینین. از ترکیب اینا با هم تصویر نهایی بدست میاد.

نرم افزارهای استفاده شده: cinema 4d و after effect و کمی هم photoshop..قدر یه نخود!





رندر نهایی در cinema 4d

لایه ambience

لایه diffuse


لایه global illumination


 لایه illumination

 لایه reflection


لایه shadow

لایه specular

لایه depth

پ ن : بابت استفاده از کلمات لاتین پوزش اینجانب رو پذیرا باشین



  • موافقین ۷ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۴۱ ب.ظ
  • صادق لطفی زاده

نظرات  (۳)

سلام. خدا قوت. این کارتون خیلی حس داره. احساس میکنم واقعیه...

یه سوال داشتم
چرا وبلاگتون آرشیو زمانی نداره؟ من دنبال یه مطلب تو شهریور ماه می گردم. گیج شدم الان
پاسخ:
سلام
شاید باید ابزارشو فعال کنم
دنبال مطلب خاصی میگردید؟ شاید بتونم کمکتون کنم
سلام
اقا ماهم دنبال مطلب خاصی میگردیم تصویر سازیای زمان didart.irاون اوایل .
الان اونا کجاست؟
چرا کسی پاسخگو نیست.
الان من باید چی کار کنم ؟
من از شما میپرسم بنده به عنوان یک جوان سوالهای زیادی دارم.
واقعا چه کسی پاسخگوست؟
نه . من از شما میپرسم.
ته مانده های سرزمین میانه .
لطفا.
با تشکر.
خدانگهدار.
پاسخ:
بله بله
صحیح می فرمایید
دوستان دارن تو کار گروه دیکاوری شبانه روز تلاش میکنن تا این فایلا رو زنده کنن :)
سلام

خیلی عالی...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی