دیدآرت

دنیا منهای من

يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۹:۲۹ ق.ظ

مردم معمولا خیلی دوست دارن اطلاعات خودشان رو نسبت به دیگران زیاد کنن. خیلی از اونها لزوما دلیل خاصی هم برای این کار ندارن. شاید بخاطر اینکه خوشون جلو دید خودشون نیستن اینجوریه. ساختار آفرینش کالبد آدم و خود عالم حتی، طوریه که با تمام قدرت تو رو از خودت به بیرون پرتاب میکنه. ساده ترین وجهش شاید همین باشه که خودت رو نمیتونی به عوان یه کل -اون جوری که بقیه رو میبینی-ببینی. یعنی با خودت مواجه نمیشی و حواست مدام از خودت پرت میشه. بدون اینکه بفهمی مشغول دیگرانی  و خودت رو گم میکنی. تازه اون موقع هم که مشغول خودت میشی قضیه رو اشتباه میگیری.  فضولی کردن و غیبت کردن تو همین مایه هاست؛مشغول شدن به دیگران. البته غیبت کردن یه چیز دیگه هم داره که خیلی لذت بخشش میکنه و اونم اینه که یه حس خوب بودن به آدم دست می ده، یه حس خود برتر بینی.البته این تو اعماق وجود آدمه. یه بار که خودم مبتلا شده بودم بصورت کاملا ناگهانی این رو فهمیدم...

***

خودشناسی یه جورایی خلاف جهت رودخونه حرکت کردنه.

***

ضبط صوت رو بر می داری و صدای خودت رو ضبط  میکنی. بعد پلی میکنی تا با صدای خودت صفا بکنی که ناگهان...اولش متعجب می شی و نمیشناسی اونی رو که داره صحبت میکنه و بعد، میفهمی این همه مدت که تو خودت رو با این صدا میفهمیدی بقیه انگار داشتن با یکی دیگه صحبت میکردن. این صدا رو فقط خودت میشنوی و نه هیچ کس دیگه. تا آخر عمر هم با تو هست. گاهی سرزنشت میکنه، گاهی وسوست میکنه، گاهی هم با هم دعوا میکنین و ...

حتی عادت کردی همیشه خودت رو تو آیینه ببینی و وقتی تو عکس خودت رو میبینی میفهمی که یه نمه فرق داری...

***

ایام فاطمیه، سخنرانی حاجی پناهیان رو تو بیت رهبری دارم گوش می دم...مسئولین مملکتی هم نشستن و تسبیح میچرخونن. می گم این مرتیکه ها (البته بعضیاشون) چرا این حرفا رو می شنون درس نمیگیرن... بعد اون صدایی که فقط خودم می شنومش میگه..مرد حسابی تو خودت عبرت میگیری که به اونا گیر میدی؟

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • يكشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۹:۲۹ ق.ظ
  • صادق لطفی زاده

نظرات  (۱۱)

هرچی فکر میکنم معنی پوستر رو نمیفهمم.
معنی نداره..
نچ نچ نچ !
فزولی یا فضولی ؟!
ضبط یا ظبط ؟
کامنت خصوصی بماند !
این کامنتت رو منتشر میکنم تا همه بدونن من کلا دیکتم ضعیفه..
تازه یکیش رو از بروبچ پرسیدم بهم اشتباه گفتن
:)
السلام علیک یا اباالفضل العباس(ع)
سلام
وااااااای اگر آدم یکی از سخنرانی های امام حسین رو در مورد حکومت و حق مردم برای اینا بخونه... دلم میخواد یکی از این سخنرانی ها رو براشون بخونم ببینم چه حالی میشن!!(چون در مورد حکومت کردنه،دیگه مثل شما نمیگم خودم هم اینجوری ام:) )
سلام علیکم.خیلی حال کردم که انقدر خوب حس های درونی و خود شناسی فهمیدین و منتقل میکنین.بعدش اینکه واقعا پوستر متن معنی نداره؟(من ازش یه معنی گرفتم(نه تنها من))مخلصیم لطفا ایمیلامون هم جواب بدین...
یا علی
چرا داره منتها معنیش یه جورایی به متنی که پایینش هست مربوط میشه.متن کمک میکنه به فهمش..کنده شدن از عالم بیرون مد نظرم بوده
sallam
shomare tamas?
سلام
چن وخته پست نمی زارید
گفتم زیاده روی نکنید چشتون می زنن گوش نکردید!
  • حسین نظری
  • سلام،خیلی وقت بود ندیده بودمتون..(البته هنوزم ندیدم)گفتم یه چیزی رو بهونه کنم و از این حرفا
    یه وب میخوام راه بندازم (ینی انداخنم)که کارو بار قالب و اینا رو دارم انجام میدم
    با اجازتون اسمش رو نقطه رهایی گذاشتم
    از دو سال پیش که پیشنهادتون واسه اسم نشریه جنوب نقطه رهایی بود همینطوری دارم حال می کنم با اسمش
    واقعا همه چی داره
    ا زهمه مهمتر حماسه شه
    کلا گفتم اجازه بگیرم ازتون و... اینا
    بله
    خب دیگه در پناه حق انشالله
    اها اینم بگم این مطلبتون خیلی منو به فکر(!!!!!)برد (گیر ندید فک کجاست و چه جوری کار میکنه و ...(اصلا دروغ گفتم من و فکر و...!!!؟؟؟))
    کلا موفق باشید
    یاعلی
    سلام
    بزن زنگو برادر
    یا علی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی